ניהול תיק השקעות ללקוחות מוסדיים

27 במרץ 2014 בתי השקעות, ראשי

ישנם סוגים רבים של אנשים וגופים הרוצים לנהל בהצלחה את הכסף שלהם. עבור אדם פרטי, כל מה שצריך לעשות זה לפנות למנהל תיק השקעות על מנת שינהל את הכסף שלו בצורה מסודרת ורצוי גם איכותית. הכל על ניהול תיקי השקעות.ניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי (אם יש לכם הבנה בכך), וניתן גם פשוט להפקיד את כספכם בבנק ללא תכנית מסודרת (אם כי זה לא משתלם בדרך כלל). ומה עושות חברות גדולות הרוצות לנהל את כספן? ומה עם חברות ציבוריות ופרטיות, מלכ"רים, חברות ממשלתיות מסוגים שונים, רשויות מקומיות ועוד? כל אלה מכונים "לקוחות מוסדיים" וניהול תיקי ההשקעות שלהם הוא מורכב יותר. בכתבה זו נפרט על אודות הנושא המרתק הנקרא ניהול תיקי השקעות של לקוחות מוסדיים.

 מה כולל ניהול תיקי השקעות של לקוחות מוסדיים?

ניהול תיק השקעות של אדם פרטי ממוצע הוא פשוט יותר מאשר ניהול תיקי השקעות של לקוחות מוסדיים ובמיוחד כאשר המדובר בלקוח מוסדי גדול. לחברות השקעות, בתי השקעות וחברות נוספות העוסקות בניהול תיקי השקעות יש בדרך כלל שני סוגי לקוחות – לקוחות פרטיים (שהם אנשים פרטיים מכל שכבות האוכלוסייה), ולקוחות מוסדיים שהם לרוב חברות פרטיות וציבוריות, גופים ציבורים, מלכ"רים, חברות ממשלתיות ועוד.

ניהול תיקי ההשקעות של לקוחות מוסדיים הוא לרוב מורכב יותר מכיוון שהתיקים הם גדולים יותר, הגופים הם לרוב מסובכים יותר ולרוב המדובר במיליונים, עשרות מיליונים או מאות מיליונים ולא בכמה עשרות או מאות אלפי שקלים. לכן, כדאי מאוד שהחברה המנהלת את תיק ההשקעות של הלקוח המוסדי תהיה מקצועית ככל האפשר, תשתמש בכלים פיננסיים מתקדמים ביותר, תדע כיצד לבצע התאמה אופטימלית בין אופי החברה לבין הצרכים שלה בכל הקשור להשקעת כספיה ונכסיה, וחובה גם שיהיה ליווי אישי ושוטף בדמות איש קשר שיטפל בלקוח המוסדי. וכמובן – אנשי מקצוע איכותיים ובעלי ניסיון רב שנים שינהלו את תיק ההשקעות.(כמו כאן לדוגמא)  כמובן שגם לקוחות פרטיים זקוקים לכל אלה, אך לקוחות מוסדיים גדולים ומורכבים על אחת כמה וכמה וביתר שאת. בנוסף, תיקי השקעות של לקוחות פרטיים הם לרוב סטנדרטיים וכוללים השקעה בסל מניות שנקבע בהתאם לצרכים של הלקוח (ושנאת או אהבת הסיכון שלו), אך ללקוחות מוסדיים האופציות הן לרוב רבות יותר, בין היתר – תיקי השקעות מעורבים (מניות ואגרות חוב בארץ ובחו"ל), תיקי השקעות אג"ח בארץ ובחו"ל, תיקים הכוללים תמהילים מורכבים במיוחד ועוד.

שירותים המתאימים ללקוחות מוסדיים

לקוח פרטי נפגש ברוב המקרים פעם אחת עם מנהל תיק ההשקעות שלו ולאחר מכן אין בדרך כלל פגישות נוספות והלקוח מקבל עידכונים במייל או בדואר. הקשר בין מנהל תיק ההשקעות לבין הנציגים של הלקוחות המוסדיים הוא לרוב שוטף יותר, בשל מורכבות התיקים. לקוחות מוסדיים מקבלים עדכונים שוטפים יותר על אודות מדיניות ההשקעות עבור הלקוח, הרגולציה היא מעט שונה ולכן יש להקפיד יותר (במיוחד כאשר המדובר בחברות ציבוריות), מתקיימות ישיבות תכופות יותר הדנות בתיקים של הלקוחות המוסדיים, והמעקב מצד בית ההשקעות הוא צמוד וקפדני יותר. שירותים נוספים הם קבלת סקירות שוק שבועיות, השתתפות של הלקוחות (על פי דרישתם) בוועדות השקעה, וכמובן – זמינות מלאה של הצוות המנהל את תיק ההשקעות. חשוב לוודא שמנהלי ההשקעות עושים שימוש במערכות מחשוב מתקדמות במיוחד, המאפשרות לנהל תיקים מורכבים של לקוחות מוסדיים.

עוד אתרים מרחבי הרשת:
עופר איתן – פייסבוק

 

באחריותו המלאה של המשתמש לבצע בדיקות והשוואות נוספות ולקבל יעוץ מקצועי מתאים, במידת הצורך.מוסכם בזאת, כי ביחס למבצעים ו/או פרסומים עסקיים ככל שיהיו, אין באמור בהם משום יעוץ ו/או המלצה ו/או מתן חוות דעת.