בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל – כמה זמן לפני?

28 בנובמבר 2013 ביטוח נסיעות

מחלה או פציעה חמורה בחו"ל עלולות לגרום לנטל כספי כבד על הנוסעים. למרות שבדרך כלל מתכננים ביטוח שיכסה כל מקרה שיכול להתרחש, אפשר להפחית את עלויות הביטוח למצבים של חירום רפואי אם שוקלים רכישה של שלושה סוגי ביטוח לנסיעה לחו"ל: ביטוח נסיעות, ביטוח בריאות לנסיעות וביטוח פינוי רפואי.

על מנת ליהנות מכיסוי ביטוחי במקרה שמצריך טיפול רפואי, במיוחד אם אתם סובלים ממצב רפואי כרוני, ניתן לרכוש פוליסות ביטוח אלה לפני הנסיעה. ביטוח בסיסי יכול להיות נדרש לנוסעים שיוצרים ליעדים מסוימים, בין אם אתם מתכננים טיול מאורגן, או נוסעים לטייל באופן עצמאי באירופה.

באופן כללי, לפני כל נסיעה שלכם לחו"ל, יהיה עליכם להפעיל את הביטוח כך שייכנס לתוקף בתקופת הטיול שלכם. בעצם, תוכלו לבצע את הביטוח ממש לפני הנסיעה, וליהנות משקט נפשי בזמן הטיול. ברוב המקרים אפשר להפעיל את הביטוח ממש לפני הנסיעה על ידי חיוג למספר הטלפון של החברה שמבטחת אתכם.

קחו בחשבון המלצות לחיסונים כשאתם נוסעים ליעדים מסוימים על פני הגלובוס. לדוגמה, אם אתם נוסעים לתאילנד מומלץ לקבל חיסון נגד צהבת A וחיסון נגד טיפוס הבטן. עוד מומלץ להמנע מאכילת מזון המיוצר על ידי ספקי מזון חשודים ולשתות ממקורות שתייה שאינם סגורים. אם אתם נוסעים לאזור הכפרי במדינה זו בעונת הגשמים, אתם עלולים להיחשף למחלה שנקראת "דלקת מוח יפנית". אמנם בכל עונה מתרחשים רק מקרים בודדים של המחלה, אבל אפשר לקבל חיסון נגדה. בנוסף, כדאי לקבל חיסון נגד טטנוס, אם חלפו יותר מעשר שנים מאז חוסנתם לאחרונה.

כמה עובדות חשובות נוספות שנוגעות לביטוח בריאות לנסיעה לחו"ל.

ביטוח נסיעות – ביטוח נסיעות מגן על ההשקעה הכספית שאתם מקציבים לנסיעה, כולל אובדן מטען וביטול נסיעה. סביר להניח שאנשים שתכננו נסיעה וחלו, לא יהססו לבטל את הנסיעה, אם הם יודעים שההשקעה שלהם מבוטחת. תלוי בפוליסה, אבל סוג זה של ביטוח יכול, או לא, לכסות את כל ההוצאות הרפואיות בחו"ל. לכן, חשוב לבדוק היטב את הכיסוי המוצע לכם ולוודא אם נדרש ביטוח נוסף במקרה של כיסוי פינוי רפואי.

תשלום עבור שירותי בריאות בחו"ל –  בדרך כלל יש לשלם עבור טיפול רפואי בחו"ל במזומן או בכרטיס אשראי במקום שבו קיבלתם את השירות הרפואי, גם כאשר יש ביטוח רפואי בישראל. זה יכול לגרום להוצאה כספית גבוהה של אלפי דולרים. בנוסף, ביטוח רפואי לכלל האזרחים במדינה מסוימת, לא מבטיחה לכם כיסוי רפואי מלא. כאשר אתם משלמים עבור הטיפול הרפואי, חשוב לבקש העתקים של כל החשבונות והקבלות. האפשרות שאולי תזדקקו להוצאות רפואיות מיידיות בזמן הטיול, מלמדת שעדיף להתייעץ לפני הנסיעה כדי לשקול ביטוח רפואי שיכסה את העלויות האלה.

ביטוח רפואי גם כשאתם בריאים – גם אם אתם בריאים ובכושר, אל תיסעו לחו"ל בלי ביטוח בריאות כי תאונות קורות דווקא כשכלל לא מצפים להן. חשוב להצהיר בפני חברת הביטוח על כל מצב רפואי קיים. חברת הביטוח תבדוק אם הבעיה שלכם קיימת, ולא תכסה אתכם אם לא הצהרתם עליה מראש. אתם יכולים לדרוש כיסוי נוסף עבור פעילויות והרפתקאות כמו טיפוס על צוקים או כל פעילות אתגרית שתבצעו.

עוד משהו שיעניין אותך:
יורם קראוס – מנכ"ל חברת SMS ניהול פרוייקטים
יורם קראוס you tube

באחריותו המלאה של המשתמש לבצע בדיקות והשוואות נוספות ולקבל יעוץ מקצועי מתאים, במידת הצורך.מוסכם בזאת, כי ביחס למבצעים ו/או פרסומים עסקיים ככל שיהיו, אין באמור בהם משום יעוץ ו/או המלצה ו/או מתן חוות דעת.